Skip to main content

«Να είσαι ο εαυτός σου. Όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι».
Η ρομαντική κομεντί των Ρενέ Τέιλορ και Τζόζεφ Μπολόνια πρωτοανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ το 1981, με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους συγγραφείς, οι οποίοι είναι ζευγάρι και στη ζωή και αποτύπωσαν στο έργο την πραγματική ιστορία της δικής τους πρώτης συνάντησης. Αν και αρχικά οι κριτικές ήταν αρνητικές, τελικά το έργο κατάφερε να κερδίσει την αγάπη του θεατρόφιλου κοινού και να σημειώσει επιτυχία σε όσες χώρες του κόσμου παίχτηκε. Στην σκηνή του θεάτρου Ιλίσια ανεβαίνει για 2η σεζόν.
Η αποκάλυψη είναι η Ζέτα Μακρυπούλια. Αν και στην αρχή δείχνει ελαφρώς αμήχανη, στη συνέχεια ξεδιπλώνει μία εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση προς το ρόλο της, ζεσταίνει και καταφέρνει με ευστροφία να χειριστεί ακόμη και στιγμές που παρασύρεται αυθόρμητα επάνω στην σκηνή. Είναι εμφανές ότι έχει δουλέψει πολύ επάνω στο ρόλο της και παρότι στο παρελθόν έχει βρεθεί στο στόχαστρο για τις υποκριτικές της ικανότητες, τελικά με αυτή της την ερμηνεία διαλύει τις όποιες προκαταλήψεις απέναντί της. Στα κωμικά μέρη του έργου διατηρεί τις λεπτές ισορροπίες, χωρίς να λαϊκίζει ή να χάνει το μέτρο της.
Από την άλλη πλευρά, ο Γρηγόρης Βαλτινός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένας παρτενέρ που διαθέτει το ειδικό βάρος της καθοδήγησης, αν και η κωμωδία θα λέγαμε ότι δεν είναι το καλύτερό του. Ωστόσο, στο δεύτερο μέρος της παράστασης όπου λύνεται και αγγίζει και το δραματικό στοιχείο, μπαίνει στο πετσί του ρόλου του και η ερμηνεία του αφήνει μία γλυκιά αίσθηση στον θεατή.
Το σκηνικό του Διονύση Χριστοφιλογιάννη μας μεταφέρει στη μητρόπολη του κόσμου, τη Νέα Υόρκη. Είναι εντυπωσιακή η θέα από το μεγάλο παράθυρο που σου δίνει την αίσθηση ότι πράγματι βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και ότι υπάρχει βάθος απεριόριστο στην σκηνή, ίσαμε με μία ολόκληρη πόλη. Βέβαια, το γεγονός ότι το διαμέρισμα ανήκει σε μία φτωχή ηθοποιό δεν συμβαδίζει τόσο με τη διακόσμηση που αποπνέει πολυτέλεια, ωστόσο η αισθητική είναι άψογη και ό,τι βρίσκεται επάνω στην σκηνή επιλεγμένο με γούστο και άποψη.
Ο Γρηγόρης Βαλτινός κάνει και την σκηνοθεσία που αποδίδει θαυμάσια το ανάλαφρο κλίμα του έργου, ενώ η εμπειρία του πάνω στο σανίδι διαφαίνεται στο δέσιμο των σκηνών και την καθοδήγηση τόσο του ίδιου όσο και της Ζέτας Μακρυπούλια με μοναδική δεξιοτεχνία.
Τα κουστούμια του Γιώργου Σεγρεδάκη συμβάλλουν θετικά στο αισθητικό αποτέλεσμα της παράστασης, ενώ ο φωτισμός (επιμέλεια Μελίνα Μασχά) λειτουργεί πολύ αρμονικά και σύμφωνα με τα ζητούμενα της παράστασης. Μοναδική ένσταση για τον ήχο που θα πρέπει να διορθωθεί, μιας και σε αρκετά σημεία της παράστασης οι ηθοποιοί χρειάζεται να πιεστούν πολύ για να ακουστούν όπως πρέπει στο κοινό (έχοντας αυτό επίπτωση και στην ερμηνεία τους), ενώ παράλληλα ακούγονται έντονα άλλοι θόρυβοι που αποσπούν τον θεατή. Επίσης το κείμενο σε κάποια σημεία κάνει κοιλιά και πλατειάζει, χωρίς αυτό να εξυπηρετεί την εξέλιξη της υπόθεσης.
Σε γενικές γραμμές, είναι μία παράσταση ευχάριστη, ανάλαφρη, για τους νοσταλγούς του ρομαντισμού και του έρωτα στην απόλυτη διάστασή του, με έντονα κωμικά στοιχεία και αυθορμητισμό. Δύο ώρες που περνούν απόλυτα απολαυστικά.
Ταυτότητα Παράστασης
Ήρθες και θα μείνεις
Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης (Κείμενο: Ρενέ Τέιλορ και Τζόζεφ Μπολόνια)
Σκηνοθεσία–μουσική επιμέλεια: Γρηγόρης Βαλτινός
Σκηνικά: Διονύσης Χριστοφιλογιάννης
Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός σκηνοθέτη: Χαρά Μπαλτά
Φωτογραφίες: Ρούλα Ρέβη
Παραγωγή: Θέασις – Δράσεις Πολιτισμού

Παίζουν: Γρηγόρης Βαλτινός, Ζέτα Μακρυπούλια
Συμμετέχει ο Στάθης Νικολαΐδης

Διάρκεια: 120’ (με διάλειμμα)
Παραστάσεις
Τετάρτη: 18:15
Πέμπτη: 19:15
Παρασκευή: 21:15
Σάββατο: 21:15
Κυριακή: 19:15
Τελευταία παράσταση: Κυριακή 10 Απριλίου 2016
Τιμή εισιτηρίων: Τετάρτη (λαϊκή απογευματινή): 14 ευρώ, Πέμπτη: 16 ευρώ (γενική είσοδος), Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή: 18 ευρώ (πλατεία), 16 ευρώ (εξώστης). Φοιτητικό (όλες τις ημέρες): 12 ευρώ.
Προπώληση εισιτηρίων – Κρατήσεις: 210 7210045 & 210 7216317

error: Content is protected !!