Skip to main content

Θέατρο Άλμα.
Το γλυκό πουλί της νιότης.
Κριτική της παράστασης από τη Βίκυ Διαμάντη.

«Τη γλώσσα του βούρκου την καταλαβαίνει όποιος έπεσε κάποτε στο βούρκο».

10404510_10153140126316641_5238707762021167049_n
Στο θέατρο Άλμα από τις 21 Οκτωβρίου παίζεται το έργο του Τενεσί Ουίλιαμς «Το γλυκό πουλί της νιότης».
Η νάρκισσος Αλεξάντρα ντε Λάγκο και ο νεαρός επαγγελματίας εραστής Τσανς Γουέιν αναζητούν το νόημα της ζωής και κάνουν παρέα ένα ταξίδι αυτογνωσίας και συνειδητοποίησης. Ουσιαστικά και οι δύο «αγοράζουν» στιγμές και μάχονται το χρόνο. Η διαφορά είναι ότι η Αλεξάνδρα ντε Λάγκο αγοράζει ψεύτικες στιγμές για να μπορέσει να ζήσει την αληθινή της ζωή, ενώ ο Τσανς Γουέιν αγόρασε μία αληθινή στιγμή με την αγαπημένη του Χέβενλι που όμως τον οδήγησε στη ψεύτικη ζωή που ζει στο πλευρό πλούσιων κυριών. Η Αλεξάνδρα ντε Λάγκο, η πριγκίπισσα Κοσμονόπολις, ουσιαστικά ζει πιστεύοντας ότι όλα περιστρέφονται γύρω από το υπερμεγεθημένο εγώ της. Όλα γύρω της αποτελούν «αξεσουάρ» που χρησιμοποιεί για να καλύψει τις ανάγκες της και τα κενά της.

«Η πιο μεγάλη σοφία είναι να ξέρεις πότε ακριβώς πρέπει να φύγεις». Η φυγή για εκείνη είναι το απόλυτο καταφύγιο και η άμυνα απέναντι σε ό,τι την απειλεί και τη φοβίζει. Η φινέτσα της και οι λεπτοί της τρόποι καλύπτουν την «αλητεία» που φωλιάζει μέσα της και ο κυνισμός της εναλλάσσεται με τον παραλογισμό.

Από την άλλη πλευρά, ο Τσανς είναι το αντίβαρό της. Ένας άνδρας που επίσης δεν ζει συναισθηματικά αλλά περισσότερο υποκινείται από το συμφέρον, καθώς ό,τι αληθινό έζησε, είναι πλέον απαγορευμένο για εκείνον. Η προσωπικότητά του, τραυματισμένη από τις επιλογές του, δημιουργεί μία μοιραία φύση που ζει στα άκρα. Αυτοκαταστροφικός, συνειδητοποιημένος, με έντονη την ανάγκη της αναγνώρισης που για εκείνον αποτελεί το εισιτήριο για να ζήσει μία καλύτερη ζωή.

Και οι δύο μάχονται το χρόνο: η Αλεξάνδρα ντε Λάγκο για να μην ξεθωριάσει η λάμψη της ως σταρ, εκείνος γιατί γνωρίζει ότι η ζωή που διάλεξε, έχει ημερομηνία λήξης και πρέπει να προλάβει να πραγματοποιήσει το όνειρό του, αυτό για το οποίο θυσιάστηκε και στο οποίο «θυσίασε» κατά κάποιο τρόπο τον αληθινό του έρωτα.

«Πριγκίπισσα, οι άνθρωποι του κόσμου τούτου δεν χωρίζονται σε πλούσιους και φτωχούς ή σε καλούς και κακούς, αλλά σε κείνους που γνώρισαν ή γνωρίζουν την ηδονή στον έρωτα και σε κείνους που δεν τη γνώρισαν, αλλά την αγναντεύουν από μακριά με ζήλια, άρρωστη ζήλια»…

Γύρω τους άνθρωποι εξίσου μόνοι και τραγικοί, συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο χαρακτήρων που κορυφώνουν το δράμα.

Η Κατερίνα Μαραγκού «ζωντάνεψε» αριστουργηματικά την Αλεξάνδρα ντε Λάγκο στην σκηνή του Άλμα. Η κίνησή της σε απόλυτη ταύτιση με το λόγο, το μέτρο στο παίξιμό της, ο στόμφος στις λέξεις ακριβώς στο σημείο που απαιτούσε ο ρόλος, έδειχνε την πείρα αλλά και την σπουδή που έχει κάνει πάνω στις ηρωίδες του Τενεσί Ουίλιαμς.

Ο Όμηρος Πουλάκης αν και στην αρχή έδειχνε λίγο αγχωμένος, με την στήριξη της συμπρωταγωνίστριάς του, έδωσε μία ερμηνεία που πραγματικά εξέπληξε ευχάριστα, τηρώντας τις αναλογίες και ισορροπώντας στον Τσανς Γουέιν την απαιτούμενη ευαισθησία και την σκληρότητα του χαρακτήρα του. Η κίνησή του άψογη και μελετημένη και η φωνή του με μέτρο, που έδινε ένταση και χαμήλωνε ανάλογα με το ζητούμενο της κάθε σκηνής.

Ο Λευτέρης Βασιλάκης, ως Τζορτζ Σκάντερ, είχε απόλυτα κινηματογραφικό παίξιμο και έπειθε. Ο Αργύρης Γκαγκάνης, ως Μπος Φίνλεϊ, η αρσενική εκδοχή της Αλεξάνδρα ντε Λάγκο, καθώς πρόκειται για έναν επίσης ναρκισσιστικό χαρακτήρα που χρησιμοποιεί τους πάντες, έδωσε την απαραίτητη δυναμική στο ρόλο του, τόσο ως εικόνα όσο και τεχνικά.

Ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης, ως Τομ Φίνλεϊ, ήταν εξαιρετικός στην παντομίμα, με πολύ ξεχωριστή ερμηνεία.

Η Αγγελική Μητροπούλου, η τραγική Χέβενλι Φίνλεϊ, ίσως το θύμα της ψυχικής αρρώστιας όλων των ανθρώπων που περιφέρονται γύρω της, πραγματικά εντυπωσίασε, με δυνατή της στιγμή το ξέσπασμα απέναντι στον πατέρα της.

Η Βέφη Ρέδη ως Θεία Νόνι, ισορρόπησε υπέροχα απέναντι στο κωμικό και το τραγικό του ρόλου της.

Η σκηνοθεσία της Αναστασίας Ρεβή ήταν σφιχτή και απαιτητική. Κατάφερε να συνθέσει ένα «καλοκουρδισμένο» θίασο και να προσδώσει εικαστική αισθητική, καθώς οι εικόνες που περνούσαν μπροστά από τα μάτια του θεατή, μπορούσαν άνετα να απομονωθούν και να φτιάξουν ξεχωριστούς πίνακες, ελκύοντας το θεατή σε συναισθηματική συμμετοχή για όσα συμβαίνουν επάνω στην σκηνή.

Το σκηνικό της Μάιρας Βαζαίου ήταν πολύ ενδιαφέρον και πρακτικό. Από τη μία, η σουρεάλ εικόνα με το κρεβάτι στο κέντρο της σκηνής, το μπουντουάρ στο βάθος και φόντο τους φοίνικες που παρέπεμπαν σε ξενοδοχείο της εποχής στον αμερικανικό νότο, και από την άλλη, στο δεύτερο μέρος, η μετατροπή του σκηνικού πρώτα στο αίθριο μίας βίλας και στη συνέχεια στην αίθουσα ομιλιών του ξενοδοχείου. Τα κουστούμια (επίσης από τη Μάιρα Βαζαίου), απόλυτα ταυτισμένα με τη χρονική περίοδο που συνέβαιναν τα γεγονότα, βοηθούσαν να ταξιδέψουμε νοερά σε μία άλλη εποχή. Να σημειώσουμε ότι τα κουστούμια της κυρίας Μαραγκού είχε σχεδιάσει η Λουκία και ήταν πραγματικά εντυπωσιακά, έτσι όπως αρμόζει να ντυθεί μία πραγματική ντίβα. Πολύ ξεχωριστή η ρόμπα που φορούσε η πρωταγωνίστρια στο πρώτο μέρος της παράστασης, πραγματικό έργο τέχνης.

Πολύ πετυχημένη η μουσική επένδυση του έργου από τη Ζηνοβία Αρβανιτίδη. Τα φώτα (επιμέλεια Γιάννης Κατσαρής) ρυθμισμένα ακριβώς όπως απαιτούνταν για να αναδειχθούν οι χαρακτήρες και οι σκηνές.

Μία παράσταση που προβληματίζει, γεννά ερωτήματα και προσφέρει απόλυτη τέρψη στον θεατή. Την προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Τελικά φοβόμαστε να γεράσουμε ή φοβόμαστε μήπως γεράσουμε μόνοι;

γλυκο πουλιΤαυτότητα παράστασης

Το γλυκό πουλί της νιότης
Θέατρο Άλμα
Συγγραφέας: Τενεσί Ουίλιαμς Απόδοση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Αναστασία Ρεβή
Σκηνικά/Κοστούμια: Μάιρα Βαζαίου
Φώτα: Γιάννης Κατσαρής
Ηχητική/Μουσική επιμέλεια: Ζηνοβία Αρβανιτίδη
Βοηθός σκηνογράφου: Μαργαρίτα Χατζηιωάννου
Βοηθός παραγωγής: Ιωάννα Βουδούρη

Τα κοστούμια της κυρίας  Μαραγκού για το ρόλο της Αλεξάντρα ντε Λάγκο σχεδίασε η ΛΟΥΚΙΑ.

Παίζουν:
Κατερίνα Μαραγκού (Αλεξάντρα ντε Λάγκο), Όμηρος Πουλάκης (Τσάνς Γουέιν), Λευτέρης Βασιλάκης (Τζορτζ Σκάντερ), Αργύρης Γκαγκάνης (Μπος Φίνλεϊ), Νικόλας Παπαδομιχελάκης (Τομ Φίνλεϊ), Αγγελική Μητροπούλου (Χέβενλι Φίνλεϊ), Βέφη Ρέδη (Θεία Νόνι)

Διάρκεια: 120 λεπτά
Παραστάσεις: Τετ. (λαϊκή), Κυρ. 7 μ.μ. Πέμ. 8 μ.μ., Παρ., Σάβ. 9 μ.μ. Tιμή : € 18, 15, 10 λαϊκή: € 12. Ισχύουν ειδικές τιμές. Προπώληση μεταξύ 22/10-1/11 € 8.

error: Content is protected !!