Skip to main content

Με την επίσημη ανακοίνωση να αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα, η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα είναι όπως όλα δείχνουν η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών, αντικαθιστώντας τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο.
Πριν λίγες ημέρες είχε ανακοινωθεί και η τοποθέτηση του ηθοποιού και σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.  

κατερινα-ευαγγελάτου

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι σκηνοθέτις. Γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Σπούδασε Φιλοσοφία στο τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Μουσική (πιάνο-κιθάρα) στο Ελληνικό Ωδείο. Οι μεταπτυχιακές σπουδές της είναι σε Σκηνοθεσία Θεάτρου (Master of Arts) με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση στο Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου, απ’ όπου αποφοίτησε με διάκριση και στη Ρωσική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης GITIS της Μόσχας (σκηνοθετικό τμήμα).

 Το Δεκέμβριο του 2009 τιμήθηκε από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το Βραβείο Νέου Δημιουργού για τη σκηνοθεσία της στα έργα Wolfgang (2008) και Η Λέσχη της Αυτοκτονίας. Το Σεπτέμβριο του 2011 τιμήθηκε με το Έπαθλο «Ελευθερία Σαπουντζή» για τις σκηνοθεσίες της κατά τη διετία 2009-2011. 31.5.2019 Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανεβάζει Άμλετ στο ιστορικό «Αμφι-Θέατρο» του πατέρα της, Σπύρου Α. Ευαγγελάτου Γονείς της είναι η ηθοποιός Λήδα Τασοπούλου και ο σκηνοθέτης, θεατρολόγος και ακαδημαϊκός Σπύρος Ευαγγελάτος.   Το «Αμφι-Θέατρο» που ίδρυσε ο κ. Ευαγγελάτος είναι μία από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας και σφράγισε τη θεατρική ιστορία του τόπου από την μεταπολίτευση. Ιδρύθηκε το 1975 και ανέστειλε τη λειτουργία του το 2011. Στην οδό Αδριανού 111 στην Πλάκα στεγάστηκε από το 1985 έως το 2011 και αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για το θεατρόφιλο κοινό.   Φέτος, οκτώ χρόνια μετά το κλείσιμό του, η Κατερίνα Ευαγγελάτου με τους συνεργάτες της κατάφεραν να εξασφαλίσουν την επαναλειτουργία της ιστορικής σκηνής, μόνο για την παραγωγή του «Άμλετ» και μόνο για μία σεζόν. «Η σκηνοθεσία δεν ήταν μονόδρομος με έναν εύκολο τρόπο, αλλά ήταν επί της ουσίας, δηλαδή υπήρχε και μέσα μου», έχει πει στο παρελθόν. «Νομίζω ότι σκηνοθέτης που δεν είναι αυστηρός, δεν έχει λόγο ύπαρξης (…) Ο σκηνοθέτης δεν είναι κάποιος που κάνει τις χάρες των άλλων. Αυτό έχει παρεξηγηθεί λίγο». 

error: Content is protected !!