H «Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων» παρουσιάζει για 2η σεζόν
William Shakespeare
Άμλετ
Θέατρο Πορεία
από 15 Δεκεμβρίου για 8 μόνο παραστάσεις
«Δεν ξέρω. Δεν ξέρω γιατί είμαι ακόμα εδώ. Γιατί στέκομαι και λέω ότι έχω κάτι να κάνω. Γιατί δεν το έχω ήδη κάνει. Ο γενναίος, πρέπει να έχει μια θάλασσα λόγους για να κινηθεί, αλλά και να ρίχνεται στη μάχη προτού χυθεί έστω και μια σταγόνα από την τιμή του. Από ‘δω και πέρα, η σκέψη μου θα είναι αίμα. Αλλιώς δε θα ‘ναι τίποτα.» William Shakespeare / Άμλετ
Η ιστορία είναι η αρχή. Ο Άμλετ, πρίγκηπας της Δανίας, αποφασίζει να εκδικηθεί το θείο του Κλαύδιο. Για το θάνατο του πατέρα του. Για το γάμο του, με τη μητέρα του. Σε μια χώρα αναστατωμένη. Ένας άνθρωπος επιλέγει να αλλάξει τον κόσμο που τον περιβάλλει. Έναν κόσμο που είναι πια «ένας κήπος παρατημένος, με αγριόφυτα, με σπέρματα χυδαία που τον πνίγουν βλασταίνοντας παντού ξεδιάντροπα». Μετά είναι η εποχή. Η πολιτική και κοινωνική συνείδηση έχει γίνει επιταγή. Η υπαρξιακή αγωνία, καθημερινή συζήτηση. Κάθε εποχή έχει τους δικούς της Άμλετ. Κάθε στιγμή κάποιος ‘Αμλετ στέκεται σαστισμένος στη μέση του παρατημένου κήπου. Τέλος, είναι τα λόγια. Τα λόγια του Σαίξπηρ στέκονται μάρτυρες της ανθρώπινης ιστορίας. Η ατέρμονη αγάπη και ο αναπόφευκτος θάνατος, η ζωή που ψάχνεις και το τέλος που σε προλαβαίνει. «Μια ευτυχία χτικιασμένη από πόνο». Πόσο δύσκολο είναι να είσαι. Πόσο δύσκολο να μην είσαι.
Στην τέταρτη παραγωγή της η «Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων» στρέφεται στους κλασικούς. Μέσα από τον Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ -ίσως το πιο αινιγματικό από τα έργα του- συνεχίζει την αναζήτησή της ποίησης που κρύβεται πίσω από τον λόγο. Πίσω από την κίνηση. Πίσω από τη μουσική. Μια νέα ελληνική μετάφραση του κειμένου, 20 έμπειροι αλλά και νέοι συντελεστές και μια ιστορία δίχως τέλος. Μέσα σε μια γενιά που ψάχνει να βρει την ανάσα της. Μια γενιά που πασχίζει να μιλήσει. Με δικά της λόγια.
Mετάφραση: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου
Eπιμέλεια κειμένου – δραμ. επεξεργασία: Χρήστος Θεοδωρίδης, Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου
Σκηνοθεσία – μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης
Χορογραφία: Ξένια Θεμελή
Σκηνογραφία: Τίνα Τζόκα
Κοστούμια; Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτη: Φωτεινή Γαλανοπούλου , Αγγελική Μητροπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μακρή
Φωτογραφίες: Δημήτρης Σωτηρόπουλος
Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Κλήμης Εμπέογλου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Ξένια Θεμελή, Παναγιώτης Κλίνης, Ντένης Μακρής, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Πατσιάνη, Σαμψών Φύτρος
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Βραδινές παραστάσεις, στις 20.00: 15/12, 16/12, 22/12, 29/12, 5/1
Μεσημβρινή παράσταση, στις 16.30 στις 30/12 & Βραδυνή παράσταση, στις 21:00: 6/1
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15€, Φοιτητικό, Νεανικό (κάτω των 22), Ανέργων 10€
Διάρκεια: 170 λεπτά (με διάλειμμα)
Προπώληση: http://www.viva.gr/tickets/theatre/theatro-poreia/amlet
Θέατρο Πορεία
Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69, Πλ. Βικτωρίας, Αθήνα
Πρόσβαση στο θέατρο: Στάση ΗΣΑΠ Βικτώρια (τελευταίο δρομολόγιο 00.45 από Βικτώρια),
Λεωφορεία 054, 500, 605 (στ.Πλ.Βικτωρίας), Β5 (στ.Ιουλιανού)
‘Ωρες ταμείου: Δευ, Τρ, Πεμ, Παρ, 11.00-2.00μμ και 5.00-9.00μμ,
Τετ, Κυρ, 11.00-2.00μμ και 5.00-8.00μμ
Ματίνα Καλτάκη / LIFO 9.5.2014
http://www.lifo.gr/guide/theater_reviews/86
Μια καινούργια γενιά σκηνοθετών διεκδικεί το ενδιαφέρον μας και προκαλεί αισιοδοξία για το μέλλον της σκηνικής τέχνης στον τόπο μας. Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, ιθύνων νους (μαζί με την Ξένια Θεμελή) της ομάδας «Ορχήστρα των μικρών πραγμάτων», ανήκει σ’ αυτούς. Και με αυτόν τον Άμλετ επιβεβαιώνει αυτό που ήδη έχει φανεί: ότι υπάρχει λόγος που ασχολείται με το θέατρο, υπάρχει ταλέντο και σκέψη και εκείνη η αγωνία που καθιστά τη δημιουργία προϊόν αυθεντικής ανάγκης. Καιρό είχα να δωέναν Άμλετ που να δικαιολογεί τη μυθολογία του έργου, τη στοιχειωμένη σχέση του με τους δημιουργούς του θεάτρου επί αιώνες. Ο Θεοδωρίδης προτείνει μια πρωτότυπη, ανεπιτήδευτη και ειλικρινή ανάγνωση αυτού του «ατελούς αριστουργήματος», που μπορεί να απορροφά και να προβάλλει την εμπειρία κάθε εποχής, κάθε γενιάς. Οι εξαιρετικοί ηθοποιοί δίνουν μάθημα υποκριτικής συνέπειας και σκηνικής συλλογικότητας. Τα απλά αλλά με σκέψη συνδυασμένα ρούχα, η εξαιρετικά εύστοχη, δραματουργικά, επιλογή μουσικών θεμάτων και τραγουδιών από τον σκηνοθέτη και όλα τα στοιχεία της παράστασης εξυπηρετούσαν τη δεμένη, μελετημένη σκηνική προσέγγιση. Δείτε την.
Τώνια Καράογλου/ EλCulture.gr 12.05.2014
http://www.elculture.gr/elcblog/article/ifigeneia_hamlet-851734
Η παράσταση που σκηνοθέτησε ο Χρήστος Θεοδωρίδης πέτυχε δύο σπουδαία επιτεύγματα: υπενθύμισε (ή απέδειξε σε κάποιους) γιατί ο «Άμλετ» είναι τόσο σπουδαίο έργο και, κυρίως, γιατί έχει λόγο ως σήμερα. Κυρίως σήμερα.Ο Χρήστος Θεοδωρίδης προσέγγισε το έργο χωρίς φόβο, αλλά και με επίγνωση του βάρους του εγχειρήματος. Γνωρίζοντας προφανώς ότι τέτοια έργα σε καταπίνουν αν τα αντιμετωπίσεις με σκηνοθετισμούς, περισσότερο αφαίρεσε παρά πρόσθεσε. Χωρίς να απαρνηθεί τη δύναμη της κίνησης και της τεχνολογίας -αντιθέτως-, κατέφυγε σε επιμελημένη και προσεκτικά επιλεγμένη χρήση τους κι έτσι απέφυγε την άνευ λόγου επιβάρυνση της παράστασης με «εφφέ». Οδηγός του ήταν ο λόγος, που χάρη στη νέα μετάφραση της Ιζαμπέλας Κωνσταντινίδου -ζωντανή, άμεση, με διατήρηση της ποιητικής φλέβας του κειμένου- συνέβαλε τα μέγιστα στην αισθητική απόλαυση της παράστασης. Ο σκηνοθέτης δεν φοβήθηκε τους πολλούς και μακροσκελείς μονολόγους -που στην εποχή της γρήγορης δραματουργίας ίσως μοιάζουν με εμπόδια- και τους έδωσε χώρο και βήμα να απλωθούν, χωρίς το άγχος να τους καμουφλάρει με συνεχή δράση. Αντιθέτως εστίασε στην καθοδήγηση των ηθοποιών του, που απέδωσαν αυτό το λόγο με αμεσότητα, με σωστούς τονισμούς και παύσεις, που δεν την υπονόμευε η επαναληπτικότητα και η συχνή μετωπική εκφορά. Και έτσι, ο «Άμλετ» του έγινε ένα σκηνικό ποίημα που απολάμβανες να ακούς και, κυρίως, να καταλαβαίνεις τα τι και τα γιατί του.
Μάριος Παιτάρης/episkinis.gr 16.05.2014
http://www.episkinis.gr/2009-05-31-09-20-01/2009-11-04-22-04-47/1269-2014-05-16-06-48-23
Ο νέος σκηνοθέτης Χρήστος Θεοδωρίδης επιχειρεί μια απολύτως σύγχρονη και φρέσκια σκηνική εκδοχή του έργου, σεβόμενος απόλυτα τις ειδολογικές και όχι μόνο καταβολές του κειμένου και μέσα από την απλότητα και την ουσιαστική εμβάθυνση στα πολλαπλά επίπεδα της δραματουργίας, αποτυπώνει ζητήματα πολιτικά αλλά ταυτόχρονα και βαθιά προσωπικά. Για τον σημερινό νέο άνθρωπο ο οποίος ανησυχεί, διχάζεται, βιώνει τα δικά του διλήμματα, θέλει να αντισταθεί αλλά τελικά ίσως δειλιάζει ξανά και συμβιβάζεται. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Θεοδωρίδη μετατρέπει το ατομικό σε οικουμενικό και το αντίστροφο.Πρόκειται για μια λεπτομερή δουλειά υψηλών απαιτήσεων την οποία ο σκηνοθέτης φέρνει άξια εις πέρας.Η ερμηνευτική απόδοση των ηθοποιών κινείται σε υψηλά επίπεδα καθώς η συγκεκριμένη παράσταση απαιτεί άκρως δουλεμένη τεχνική σε όλα τα επιμέρους πεδία της υποκριτικής και η ομάδα των ηθοποιών ανταπεξέρχεται με ιδιαίτερη άνεση, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό ερμηνευτικό αποτέλεσμα από όλες τις απόψεις.Ο ρόλος του Άμλετ ερμηνεύεται από τον Ντένη Μακρή ο οποίος παραδίδει μια πραγματικά θαυμάσια ερμηνεία σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και πολυσύνθετο ρόλο. Θυμηθείτε το όνομα του, έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για ηθοποιό ο οποίος θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον.Μην το χάσετε.