Η ρουτίνα των εγκλημάτων τους διαταράσσεται, όταν στο πανδοχείο φτάνει ένας ταξιδιώτης διαφορετικός από τους άλλους. Ο Γιαν. Ο Γιαν έρχεται από τον Νότο και είναι πλούσιος: το τέλειο θύμα. Όμως επιλέγει να κρατήσει την πραγματική του ταυτότητα κρυφή.
Ως το τέλος;
Ο Καμύ ως γνήσιος στοχαστής, θέτει ερωτήματα. Και για να απεγκλωβίσει τον θεατή, από το κυνήγι των μυστηριακών εξελίξεων του έργου, τον κάνει κοινωνό όλων των μυστικών του. Αλλού θέλει να κατευθύνει την σκέψη μας. Τα ερωτήματά του είναι υπαρξιακά και φιλοσοφικά ταυτόχρονα. Το μοιραίο είναι τελικά αναπόφευκτο; Όποιος παίζει με την ζωή το πληρώνει;
Ποια είναι η σχέση του παράλογου και της αυτοκτονίας; Πότε ο άνθρωπος παύει να επαναστατεί; Ποια είναι η σχέση του θεού με τον άνθρωπο; Είναι ο Θεός σκληρός και άσπλαχνος; Ή μήπως ο άνθρωπος έχει πάψει να τον αναζητά μέσα του;
Η παρεξήγηση επιχειρεί να αναπαράγει εκ νέου, σε έναν σύγχρονο μύθο, το αρχαίο θέμα του μοιραίου. Εάν ο άνθρωπος θέλει να αναγνωρίζεται πρέπει απλά να λέει ποιος είναι. Αν σιωπά ή ψεύδεται πεθαίνει μόνος και το σύμπαν γύρω του βουλιάζει στη δυστυχία. Και επειδ,ή δίχως αμφιβολία, ακόμα και τη γλώσσα της αλήθειας να μιλήσει πάλι στο τέλος θα πεθάνει, τουλάχιστον σ’ αυτή την εκδοχή θα έχει προλάβει και να ζήσει.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Αντιλαμβάνομαι το έργο ως σύγκρουση ανάμεσα σε δύο κόσμους. Το Φως και το Σκοτάδι. Στην ουσία είναι σύγκρουση ανάμεσα σε ανθρώπινες ψυχές. Αυτές με ενδιαφέρει να διερευνήσω γιατί μόνο έτσι αποκτούν υπόσταση οι αφηρημένες έννοιες. Το σκοτάδι εκπροσωπεί η Μητέρα και η Μάρθα. Είναι ένας κόσμος που δολοφονεί, κλέβει, εξαπατά και στραγγαλίζει κάθε είδους συναίσθημα. Το φώς εκπροσωπεί η Μαρία, γέννημα θρέμμα του Νότου, του ήλιου και της θάλασσας.
Η Μαρία αισθάνεται και διαισθάνεται αυτό που θα συμβεί, εκφράζει τα συναισθήματά της με καθαρότητα και αλήθεια., έχει πάθος για την ζωή. Ο Γιαν που κινείται ανάμεσα στους δύο κόσμους, απορροφάται τελικά από το σκοτάδι που συνήθως είναι ποιο δυνατό. Όσο για τον υπηρέτη, εξυπηρετεί το μοιραίο, το αναπόφευκτο, άλλοτε με την μορφή του Θεού και άλλοτε με την μορφή του δαίμονα.
Επιλέγω να διατηρήσω την εποχή της «Παρεξήγησης» του Albert Camus, γιατί πιστεύω ότι αυτό ακριβώς αναδεικνύει το σύγχρονο και διαχρονικό ενός έργου. Όλα επαναλαμβάνονται με άλλο τρόπο. Μήπως σήμερα δεν ζούμε κάτι αντίστοιχο, με τον τρόμο της γερμανικής κατοχής του μεσοπολέμου και της αστυνόμευσης της γκεστάπο;
Αναστασία Παπαστάθη
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Πάνος Φορτούνας
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Σοφία Παναηλίδου
Ερμηνεύουν με σειρά εμφάνισης οι ηθοποιοί
ΜΗΤΕΡΑ : Μαρία Σκούντζου
ΜΑΡΘΑ : Αναστασία Παπαστάθη
ΥΠΗΡΕΤΗΣ : Γιώργος Βούτος
ΓΙΑΝ : Κώστας Καζανάς
ΜΑΡΙΑ : Ηλέκτρα Αρσενίδoυ
Παρασκευή και Σάββατο στις 9 μ.μ. & Κυριακή στις 7 μ.μ.
Παρασκευή γενική είσοδος 10 € | Σάββατο & Κυριακή 15 ευρώ κανονικό,
10 ευρώ φοιτητικό, άνω των 65 και κάτω των 23 ετών | 5 ευρώ άνεργοι και ατέλειες.
Πλατεία Αγίου Ιωάννη Κυνηγού 13
Σταθμός Μετρό «Άγιος Ιωάννης» | Τηλέφωνο 210.97.69.294.
Το Θέατρο Radar βρίσκεται στην έξοδο του Μετρό «Άγιος Ιωάννης»