Παράταση για άλλες 8 παραστάσεις μέχρι και τις 29 Ιανουαρίου λόγω μεγάλης προσέλευσης, για το έργο του Γιάννη Λασπιά « Camille Claudel Mudness », που έχει ανέβει στο Vault Theatre Plus κάθε Σάββατο και Κυριακή.
«Screaming out loud i demand freedom
Κραυγάζοντας δυνατά απαιτώ την ελευθερία μου»
Camille Claudel
Ένας φανταστικός διάλογος ανάμεσα στη γλύπτρια Camille Claudel και την πρώτη γυναίκα ψυχίατρο της Γαλλίας Constance Pascal. Μια συνάντηση που δεν έγινε ποτέ.
Το έργο του Γιάννη Λασπιά “Camille Claudel Mudness” που κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ εκδοτική περιγράφει την ιστορία δύο γυναικών που διεκδίκησαν το δικαίωμα να ζήσουν ελεύθερες, να υπερασπιστούν τα πιστεύω τους, να σπουδάσουν και να εργαστούν, σε μια εποχή που ο ρόλος της γυναίκας περιοριζόταν σ’αυτόν της συζύγου και της μάνας.
Η Camille και η Constance δεν συναντήθηκαν ποτέ, αλλά έζησαν και εργάστηκαν στην ίδια πόλη, την ίδια χρονική περίοδο, μοιράστηκαν παρόμοιες εμπειρίες, αντιμετώπισαν κοινές δυσκολίες και δόθηκαν με το ίδιο πάθος στον έρωτα.
Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο συγγραφέας του έργου Γιάννης Λασπιάς : “Η ιστορία της Camille και της Constance είναι και μία ακόμα εγχάραξη στο παλίμψηστο της αγωνίας για ελευθερία, για ερωτική αυτοδιάθεση, για το αυτονόητο δικαίωμα τους στη ζωή. Οι ίδιες πλήρωσαν ακριβά το τίμημα της διαφορετικότητάς τους. Η πρώτη τιμωρήθηκε από την οικογένειά της με τον πρωτοφανή εγκλεισμό της για τριάντα περίπου χρόνια στο ψυχιατρικό άσυλο και η δεύτερη έζησε μια διπλή ζωή βυθισμένη στο φόβο, στα ψέματα και στην αγωνία.
Παράλληλα όμως, άνοιξαν δρόμους χειραφέτησης και ελπίδας για εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο…”
http://www.camille-mudness.com
Γράφτηκαν για το Camille Claudel Mudness στο Vault
“Ιδιοφυής η δραματουργική σύλληψη του Γιάννη Λασπιά να τοποθετήσει θεραπεύτρια και θεραπευομένη στο ίδιο ψυχιατρικό κλουβί παλεύοντας με τα ίδια λίγο έως πολύ αδιέξοδα, η μία από φαινομενική και πρόσκαιρη θέση εξουσία κι η άλλη ως κατατρεγμένη, περιθωριοποιημένη, αποδιωγμένη από την ίδια της την οικογένεια, αποξενωμένη από τον ίδιο τον εαυτό της. Προδομένες από την ιδέα τους για τον Έρωτα και οι δύο, αφήνονται να παρασυρθούν – όχι χωρίς αντίσταση – στα έσχατα σκαλοπάτια της αυτοϋποτίμησης-αυτομαστίγωσης και η έλλειψη αυτοεκτίμηση κινείται κάτω από το μηδέν τής ανεκτής κλίμακος. Στο τέλος συμπάσχουν κι οι δύο. Η «δυνατή» προσπαθεί να βοηθήσει την αδύναμη, ακριβώς όπως το θερμό κινείται προς το ψυχρό και το ισχυρό προς το ασθενές…”
Κωνσταντίνος Μπούρας
“Η παράσταση που μιλά για τη «συντριβή και την επιβίωση, μέσα στον εφιάλτη του αρσενικού κόσμου» θα σας συγκινήσει. Το γαλλικό τραγούδι… «φρου, φρου» που ακούγεται στη παράσταση, είναι απόηχος της μισαλλόδοξης εκείνης εποχής.
Ζεστός φωτισμός, σκηνογραφική επιμέλεια και κοστούμια απέδωσαν το χρονικό δυο παράλληλων βίων. Δυο γυναικών που γνώριζαν να μάχονται για την «αυτοπραγμάτωσή τους πιστές στη θηλυκή τους φύση και έζησαν με απόλυτη συνέπεια τους καταστροφικούς τους έρωτες»…”
Χαρά Κιούση
“Ο Γιάννης Λασπιάς έχει μελετήσει αρκετά τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, γι’ αυτό και το έργο του διαθέτει μία ήρεμη στοχαστική δύναμη. Οι ισορροπίες είναι καλά διατηρημένες, τόσο με το λιτό και απέριττο σκηνικό του Παντελή Ξηροχειμώνα, τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα και τους φωτισμούς της έμπειρης Κατερίνας Μαραγκουδάκη, όσο και με τις μουσικές συνθέσεις του Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy) που καταφέρνουν σε κάποια σημεία να αποτυπώσουν το ψυχωτικό παραλήρημα της Claudel. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο ωστόσο είναι η σκηνική οικονομία με το καλοσχεδιασμένο timing της παράστασης. Καμία ”κοιλιά”, κανένας στόμφος και κανένα επιμέρους στοιχείο επιτηδευμένο…”
Αντώνης Μποσκοΐτης
“Ο Γιάννης Λασπιάς καταθέτει ένα σημαντικό δείγμα γραφής σύγχρονου έργου με ένα θέμα που ξεφεύγει επιτέλους από την κρίση και την ηθογραφία, αλλά ασχολείται με υπαρξιακά ζητήματα, διαχρονικά και φλέγοντα, παντού και πάντα.
Μέσα από μια λιτή σκηνοθετική γραμμή, που επιμένει στον παραληρηματικό κόσμο της Καμίλ, δημιουργεί ισχυρή ατμόσφαιρα και γνήσια συγκίνηση. Διατηρώντας την εποχή που έζησαν αυτές οι δυο γυναίκες, μπολιάζει τον σκηνικό του κόσμο με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα μίξη…”
Only Theater
“Η Δάφνη Μανούσου «ντύνεται» στο ρόλο της Καμίλ Κλοντέλ και η Στέλλα Μπούρου στο ρόλο της Κονστάνς Πασκάλ.
Από το πρώτο λεπτό της παράστασης καθηλώνουν τον θεατή, τον κάνουν να βιώνει κι αυτός το ίδιο δράμα, τον «αναγκάζουν» να αισθάνεται και να συναισθάνεται τις πιο «σκληρές» αλήθειες της ζωής. Συγκλονιστικές ερμηνείες που σοκάρουν. Φεύγοντας ο θεατής κουβαλά το βάρος των ηρωίδων, τα βάσανα τους, κι αυτό είναι το σημαντικότερο. Να σηκωθείς από την καρέκλα του θεάτρου, αλλά να μην μπορείς. Να νιώθεις όπως ακριβώς εκείνη η βασανισμένη γυναίκα που δε γνώρισες ποτέ…”
Εβίνα Μαξούρη
“Σε ένα λιτό σκηνικό ενός δωματίου ψυχιατρικής κλινικής, ψυχρό όσο το μεταλλικό κρεβάτι της ασθενούς, οι δυο γυναίκες με δυνατές ερμηνείες γεμίζουν τον χώρο με συναισθήματα οργής, μισούς και αγωνίας. Η καθεμία αναζητά τη βοήθεια της άλλης.
Το δυνατότερο σημείο της παράστασης είναι οι αναφορές στο οικογενειακό τους υπόβαθρο και πως ο θάνατος του ενός γονέα βοήθησε τη μια να ακολουθήσει τα όνειρα της και οδήγησε την άλλη στην καταστροφή της. Γιατί σε μια φαλλοκρατική κοινωνία το να εισαι διαφορετική και να σηκώνεις ανάστημα έχει το τιμημα του. Ένα ερώτημα αιωρείται στον αέρα εως το τέλος του έργου. Έιναι η Camille Claudel πραγματικά τρελή ή απλά θύμα μιας άκαρδης μητέρας;”
Θοδωρής Κούτρης
«Η Καμίλ Κλοντέλ και η Κονστάνς Πασκάλ ήταν, η καθεμία με τον τρόπο της, μάρτυρες αυτού του αγώνα ενάντια στον εφιαλτικό αρσενικό κόσμο. Η πρώτη οδηγήθηκε σαν σφάγιο στον βωμό της πλέον πρόστυχης αρσενικότητας, η δεύτερη φόρεσε ένα κέλυφος σωτηρίας, ένα προσωπείο αυτοακύρωσης της θηλυκής φύσης της, ένα σκάφανδρο που, ωστόσο, θα της επέτρεπε να αναπνεύσει στο βυθό. Το έργο του Γιάννη Λασπιά Camille Claudel: Mudness πραγματώνει στη σκηνή μια οφειλόμενη φανταστική συνάντηση των δύο ιδιότυπα μαρτυρικών γυναικών που έζησαν στην ίδια εποχή και πέρασαν (η μία ως ψυχίατρος και η άλλη ως ασθενής) από το ίδιο ‘σωφρονιστικό κατάστημα’ . Είναι η περιγραφή και η αναγραφή των όρων της συντριβής και της επιβίωσης δύο γυναικών (αλλά και της καθεμιάς άλλης γυναίκας) μέσα στον εφιάλτη του αρσενικού κόσμου – και, συνάμα, μέσα στη (συχνά ολέθρια) θηλυκή αναζήτηση της αγάπης. Και είναι και μία ακόμα εγχάραξη στο παλίμψηστο της αγωνίας για ταυτοτική ελευθερία, για ερωτική αυτοδιάθεση, για τη μεγάλη συνάντηση των ανθρώπων μέσα στην ερημία του καιρού. Και τούτη η αγωνία ενάντια στον εφιάλτη του αρσενικού κόσμου δεν αφορά μονάχα το 1913, αλλά, φυσικά, και το 2016 – και τα χρόνια που έρχονται…»
Θανάσης Τριαρίδης
Υπόθεση
Το έργο διαδραματίζεται στο Παρίσι το 1913 στο ψυχιατρικό άσυλο της Ville Evrard. Η πρώτη γυναίκα που καταφέρνει να γίνει ψυχίατρος στης Γαλλία , η μετανάστρια από τη Ρουμανία Constance Pascal αποφασίζει να αναλάβει την υπόθεση της μεγάλης γλύπτριας Camille Claudel , η οποία έχει μεταφερθεί εκεί παρά τη θέληση της από την οικογένεια της, κατηγορούμενη για σοβαρή ψυχική διαταραχή. Μέσα από τις συναντήσεις τους ξετυλίγονται οι αντισυμβατικές ζωές των δύο γυναικών και αναπτύσσεται ένας ισχυρός δεσμός που ξεπερνά τη σχέση γιατρού ασθενή.
Πάρα της προσπάθειες της γιατρού και τη σταδιακή βελτίωση της ψυχικής υγείας της Camille, η Constance θα έρθει αντιμέτωπη με ένα ολόκληρο σύστημα που καταδικάζει σε εγκλεισμό και απομόνωση τα άτομα που διεκδικούν το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και επιλογής.
Η Camille και η Costance πλήρωσαν ακριβά το τίμημα της διαφορετικότητάς τους. Η πρώτη τιμωρήθηκε από την οικογένειά της με τον πρωτοφανή εγκλεισμό της για τριάντα περίπου χρόνια στο ψυχιατρικό άσυλο και η δεύτερη έζησε μια διπλή ζωή βυθισμένη στο φόβο, στα ψέματα και στην αγωνία.
«Camille Claudel Mudness » του Γιάννη Λασπιά
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ VAULT Theatre Plus
Μελενίκου 26 Γκάζι, Βοτανικός τ.κ 10447
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 213-0356472, 6949534889
Κάθε Σάββατο στις 19.15 και Κυριακή στις 21.15
Ταυτότητα Παράστασης
Συντελεστές
Κείμενο Σκηνοθεσία: Γιάννης Λασπιάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Πάνος Κούγιας
Παίζουν : Καμιλ Κλοντέλ : Δάφνη Μανούσου,
Κονστάνς Πασκάλ : Στέλλα Μπούρου
Σκηνογραφική επιμέλεια- Visual Art : Παντελής Ξηροχειμώνας
Σχεδιασμός φωτισμού: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική : Αλέξανδρος Βούλγαρης – THE BOY-Pan Pan
Sound Design: Βαγγέλης Μόσχος
Κοστούμια : Βασιλική Σύρμα
Επιμέλεια κίνησης : Όλγα Σπυράκη
Φωτογραφία : Θοδωρής Μάρκου
Σχεδιασμός Web Site: Γρηγόρης Ευφραιμίδης
Στην παράσταση ακούγονται στα ηχογραφημένα μέρη οι ηθοποιοί :
Στέλιος Μάινας (Ως Ροντέν)
Αγγελική Καρυστινού (Ως μητέρα της Καμίλ Κλοντέλ)
Ιωάννα Σταυροπούλου
Και ο δημοσιογράφος Γιάννης Νένες
Διάρκεια 70′ χωρίς διάλειμμα.
Ευχαριστούμε την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών για την παραχώρηση των χώρων της για τις ανάγκες της φωτογράφισης της παράστασης.
Πληροφορίες εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 10€
Προπώληση: 8€
Μειωμένο: 5€ (Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ)/ ΑμΕΑ/ Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ)
Online προπώληση
https://www.viva.gr/tickets/theater/vault-theater-plus/camille-claudel-mudness/
Ημέρες παραστάσεων:
Σάββατο στις 19.15
Κυριακή στις 21.15
Διάρκεια 70′ χωρίς διάλειμμα
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ VAULT Theatre Plus
Μελενίκου 26 Γκάζι, Βοτανικός τ.κ 10447
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 213-0356472, 6949534889